عدد تقویم دانلود انتخابات شوراهای اسلامی

عدد: تقویم دانلود انتخابات شوراهای اسلامی تقویم انتخابات انتخابات96 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دانلود فیلم

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی جدول + روابط بانکی بین‌المللی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام

توافق هسته‌ای و اجرای برجام، بانک‌های خارجی را به کشور عزیزمان ایران بازگرداند. تعداد روابط کارگزاری بانکی از ۴۰ مورد در ۹۲ به ۲۳۴ مورد در سال ۹۵ رسید.

جدول + روابط بانکی بین‌المللی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام

روابط بانکی بین المللی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام + جدول

عبارات مهم : ایران

توافق هسته ای و اجرای برجام، بانک های خارجی را به کشور عزیزمان ایران بازگرداند. تعداد روابط کارگزاری بانکی از ۴۰ مورد در ۹۲ به ۲۳۴ مورد در سال ۹۵ رسید.

به گزارش ایران؛اکنون در دوران پسا برجام، کشور در عرصه بین المللی جان تازه ای یافته و با امکان فروش زیاد نفت و نیز تدابیر بافایده دولت در زمینه کنترل تورم، امکان دستیابی به ارقام مناسب رشد اقتصادی فراهم شده است هست. هرچند دستاوردهای برجام قابل انکار نیست ولی تحقق و عملیاتی شدن گشایش های آن امری وقت بر هست. با این حال بعضی با دستاویز قرار دادن این دستاورد بی بدیل ملی تلاش در کوچک کردن آنچه دارند که متعلق به یک ملت هست. شاید بتوان این گونه برداشت کرد که اینان همان کسانی هستند که به دنبال حاکمیت یک سویه نظرات خود بدون توجه به خواسته فرد فرد شهروندان کشورند؛ رویکردی که پیش از این و در سالیان گذشته بخت خود را در کارزار جدال بر سر تدبیر و بی منطقی و بی ثباتی آزموده است.

جدول + روابط بانکی بین‌المللی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام

آنچه در ادامه می خوانید بعضی از گشایش های حاصل از این دستاورد بزرگ ملی است.

امکانپذیر شدن پرداخت های بین المللی

در وقت تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران به علت همکاری نکردن بانک های بین المللی و نبود کانال های پرداخت، امکان پرداخت های بین المللی نظیر هزینه حق عضویت در شرکت های بین المللی و نیز همکاری کشور در زیاد کردن سرمایه و سهام در شرکت های مذکور میسر نبود.

توافق هسته‌ای و اجرای برجام، بانک‌های خارجی را به کشور عزیزمان ایران بازگرداند. تعداد روابط کارگزاری بانکی از ۴۰ مورد در ۹۲ به ۲۳۴ مورد در سال ۹۵ رسید.

این امر، از یک سو بهره مندی از امکانات و تسهیلات ارائه شده است به وسیله شرکت های بین المللی را غیرممکن ساخته و از سوی دیگر جایگاه کشور را در شرکت های مذکور با ترساندن مواجه کرده بود. بعد از حصول توافق برجام امکان پرداخت های معوق کشور عزیزمان ایران تهیه آن انجام شد و کشور تمام تعهدات بین المللی خود را ایفا کرد. در حال حاضر، تمام اقساط تعهد دولت نسبت به شرکت های بین المللی، در تاریخ های از پیش تعیین شده، به موقع و بدون فوت وقت پرداخت می شود.

افزایش مراودات بین المللی

بانک مرکزی پیش از سال ۱۳۸۷ دارای ۲۰۶ فقره حساب و ۴۶ کارگزار بود. طی سال های ۸۷ تا ۸۹ با افزودن ۳۵ کارگزار و ۷۵ فقره حساب ارزی، بانک مرکزی مجموعاً دارای ۲۸۱ فقره حساب ارزی شد. در دوران تحریم های بین المللی و از ابتدای سال ۱۳۹۱ تا آخر سال ۱۳۹۳ بسیاری از بانک هایی که از قبل دارای روابط کارگزاری با بانک مرکزی بودند از انجام مراودات بانکی سرباز زدند.

جدول + روابط بانکی بین‌المللی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام

به منظور مقابله با تحریم ها ۴۶ فقره حساب نزد ۱۲ بانک که عمدتاً از اوضاع مالی و اعتباری بسیار ضعیفی برخوردار بودند در کشورهای چین، روسیه و بلاروس افتتاح شد. در این دوران تعداد بانک های کارگزار نظام بانکی کشور، در طول دولت های نهم و دهم، روند مستمر نزولی را طی کرده و با توجه به زیاد کردن فشار تحریم های بین المللی به پایین ترین حد آن در سال ۱۳۹۳ رسید.

پس از مذاکرات هسته ای و توافق برجام، روند رو به رشد روابط کارگزاری در سال ۱۳۹۴ شروع شد و بر این اساس و از ابتدای بهمن ۱۳۹۴ تاکنون بانک مرکزی به افتتاح ۵۲ فقره حساب تازه نزد ۲۳ بانک متفاوت اروپایی و آسیایی از جمله بانک های مرکزی ایتالیا، اتریش و دیگر بانک های تجاری بزرگ و میانگین اقدام کرد. با این حال باید این توصیه را نیز مدنظر قرار داد که جلب اعتماد طرف های برابر امری زمانبر است که نیاز به تعاملات بین المللی و ارائه تصویر مثبت از اقتصاد کشور عزیزمان ایران و فعالیت بانک های ایرانی در صحنه بین المللی دارد که امید است با تلاش های انجام شده است روابط کارگزاری روند رو به رشدی را طی کند.

توافق هسته‌ای و اجرای برجام، بانک‌های خارجی را به کشور عزیزمان ایران بازگرداند. تعداد روابط کارگزاری بانکی از ۴۰ مورد در ۹۲ به ۲۳۴ مورد در سال ۹۵ رسید.

در حال حاضر بانک مرکزی مجموعاً دارای ۸۵ فقره حساب کارگزاری فعال نزد ۵۱ بانک متفاوت است که از این تعداد ۹ بانک که در وقت تحریم ها قطع همکاری کرده بودند، مجدداً اقدام به برقراری ارتباطات بانکی با بانک مرکزی کرده اند. همچنین ۴۳ فقره حساب تازه نزد ۲۳ کارگزار تازه به فهرست حساب های بانک مرکزی افزوده شده است هست. همچنین تعداد بانک های کارگزار شبکه بانکی کشور طی ۱۰ سال گذشته تغییرات زیادی داشته هست. همان گونه که ملاحظه می شود روند صعودی را از سال ۱۳۹۴ شروع کرده است.

علاوه بر این کل اقساط دریافت شده است از ابتدای برنامه اقدام یکسان (JPOA) (تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۲) تا آخر دوره هفت ماه معادل ۱۱.۹ میلیارد دلار بوده هست. همچنین در مجموع مبلغ ۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار به حساب بانک های ایرانی در ژاپن و سوئیس واریز شده است است.

جدول + روابط بانکی بین‌المللی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام

بر اساس این گزارش، از ابتدای برجام تا آخر سال ۱۳۹۵، مجموع حجم دارایی های ارزی آزاده شده است بانک مرکزی رقمی بالغ بر ۲۶.۴ میلیارد دلار بوده است.

پیام رسانی مالی بین المللی

برقراری ارتباطات سوئیفتی از نخستین دستاوردهای حاصل شده است در برجام بود. سوئیفت یک ابزار ارتباطی است که باید آن را از دیگر خدمات بانکی همچون گشایش حواله، اعتبار اسنادی و دیگر خدمات بانکی که در رده روابط کارگزاری گنجانده می شود، تفکیک کرد. به بیان بهتر سوئیفت یا ارتباطات مالی بین بانکی، یک ابزار ارتباطی – مخابراتی است که به تنهایی نمی تواند گره گشای ارائه خدمات بانکی بین المللی باشد و این ابزار باید با روابط کارگزاری که از پیش میان دو بانک ایجاد شده است است همراه باشد تا بتوان از طریق آن به ارائه خدمات به مشتریان پرداخت.

بانک ها هنگام ایجاد روابط کارگزاری ابتدا به مطالعه دقیق صورت های مالی یکدیگر بر اساس هزینه و فایده می پردازند و بعد از حاصل شدن توافق طرفین، ارائه متقابل خدمات بانکی از طریق سیستم های ارتباطی همچون سوئیفت به مرحله اجرا می رسد. بدهید ترتیب سوئیفت را باید ابزاری در کنار ابزارهای ارتباطی همچون تلفن یا فکس دانست و اگر روابط کارگزاری ایجاد نشده باشد، سوئیفت نیز بی استفاده خواهد بود.

در دوران اوج تحریم ها و در بحث خبر رسانی مالی بین المللی سوئیفت اکثر بانک های ایرانی قطع شده است بود و از مکانیسم های سنتی مانند تلکس و فکس رمزدار جهت خبر رسانی مالی استفاده می شد. این امر دارای هزینه های بسیار بالاتر و ریسک های زیاد بود و در مواردی نیز با تأخیر انجام می شد.

پس از برجام، ارتباط سوئیفت تمام بانک های ایرانی که نام آنها از فهرست تحریم ها خارج شده است بود، مجدداً برقرار شد و ارائه تمام خدمات خبر رسانی دیگر نیز مجاز اعلام شده است است و خبر ها به نحو ایمن و با کمترین هزینه مبادله می شوند. درحال حاضر نام ۲۹ بانک ایرانی در وب سایت سوئیفت آمده و این عنوان نمایانگر آن است که این بانک ها به سیستم سوئیفت متصل هستند. سوئیفت در کم کردن هزینه های بانکی بسیار تأثیرگذار است.

نمودار انتشار یافته نشان می دهد که خبر های سوئیفتی بانک مرکزی در وقت تحریم کاملاً قطع شده است بود و بعد از برجام و با تلاش دولت یازدهم مجدد شروع شد.

بازپس گیری سهم کشور عزیزمان ایران از بازار جهانی نفت

انتقال وجه حاصل از فروش نفت و سایر درآمدهای صادراتی در اروپا و آسیا همچنان از طریق حساب های گشایش شده است نزد بانک های مرکزی اتریش، ایتالیا و ژاپن همچنین بانک های تجاری کشورهای اتریش، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، اسپانیا، هند، کره جنوبی، ژاپن، چین، ترکیه و روسیه در حال انجام است.

پس از شدت یافتن تحریم ها، میزان صادرات نفت ایران، روند نزولی خود را در ابتدای سال ۱۳۹۱ شروع کرد و خریداران نفت کشورمان تا حد امکان، میزان خریدشان را کم کردن دادند. این روند نزولی از بهار ۱۳۹۴ و با توجه به فعالیت های تیم مذاکره کننده هسته ای و توافقات برجام، روند صعودی در پیش گرفت و براساس آخرین آمار در پاییز ۱۳۹۵ تا ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار بشکه در روز (بالاتر از میزان صادرات فصلی آن در سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰) زیاد کردن پیدا کرد.

متوسط تولید روزانه نفت خام نیز بعد از افت در وقت اوج تحریم ها، روند رشد را طی کرده و به سطح ۳ میلیون و ۹۶۳ هزار بشکه (بالاتر از سطح تولید روزانه در فصول سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱) در روز طی پاییز سال ۱۳۹۵ رسید.

واژه های کلیدی: ایران | مرکزی | ایرانی | تحریم ها | دستاوردهای برجام | اخبار اقتصادی و بازرگانی

جدول + روابط بانکی بین‌المللی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام

جدول + روابط بانکی بین‌المللی کشور عزیزمان ایران بعد از برجام


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار